HHportal Reklam Vermek İçin: admin@hhportal.com

Etiketlenen üyelerin listesi

+ Yeni Konu aç
7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: MUTE nikahı caiz mi?

  1. #1
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    02.03.2008
    Mesajlar
    1.862
    Konular
    202

    MUTE nikahı caiz mi?

    MUTE nikahı caiz mi?
    Diyanet'in yeni hazırlattığı Kur'an tefsiriyle birlikte bir skandala imza attı.
    Hazreti Muhammed'in yasakladığı muta nikahı Diyanet'e göre caiz...

    PARA KARŞILIĞI NİKAH

    İslam tarihi boyunca Şii ve Sünni din alimleri arasında en hararetli tartışma
    konularından biri olan “muta (faydalanma, menfaat) nikâhı,” Diyanet Vakfı’nın
    İslam Ansiklopedisi’nde ve başka kaynaklarda, özetle “kadın ve erkek arasında
    belli bir maddi bedelle, belli bir süre için yapılan bir tür geçici evlilik olarak” tanımlanıyor

    HZ. MUHAMMED YASAKLADI, DİYANETE GÖRE CAİZ

    Newsweek Türkiye'nin haberine göre; Hz. Muhammed döneminde yasaklandığı gerekçesiyle
    bugüne kadar hiçbir Sünni din adamı mutaya cevaz vermedi veya serbest olduğuna ilişkin
    üzerinde uzlaşılan bir çalışmaya imza atmadı.

    Ancak Türkiye’nin en yetkili dini otoritesi Diyanet İşleri Başkanlığı’nın (DİB) bir grup
    ilahiyatçıya hazırlattığı “Kur’an Yolu Türkçe Meal ve Tefsir” adlı çalışma, mutayı
    yeniden tartışma konusu haline getirdi.

    Kitapta, “Ehl-i Sünnet’e mensup âlimlerden ve özellikle sahabeden bazılarına göre
    müt’a nikâhı caizdir, onu Hz. Peygamber değil ikinci halife yasaklamıştır”
    (İlk baskının ikinci cildi, 32 ile 34’üncü sayfalar) denmesi mutaya izin verildiği
    yorumlarına yol açtı. Daha da ilginç olanı ise, bu ifadelerin 2. ve 3. baskılarda
    bulunmaması. Bu arada, sonraki baskılarda muta konusunda değişiklik yapılmasına
    rağmen ilk baskı da toplatılmadı.

    MEHİRLERİNİ (ÜCRET) VERİN HELAL OLSUN

    Din İşleri Yüksek Kurulu, Ocak 2001’de yeni ve daha anlaşılır bir Kuran meali ve tefsiri
    hazırlamaya karar verdi. Ardından tanınmış dört ilahiyatçı profesör Hayrettin Karaman,
    Mustafa Çağrıcı, İbrahim Kafi Dönmez ve Sadrettin Gümüş bu iş için görevlendirildi.
    Sonuçta beş ciltlik kitabın ilk baskısı DİB Dini Yayınlar Dairesi tarafından 2005’te
    yayımlandı ve kısa sürede tükendi. Bu ilk baskıda Nisa suresi 24’üncü ayetin geniş bir
    tefsirine (detaylı yorum) yer verildi. DİB’in internet sitesindeki Kuran-ı Kerim mealinde
    bu ayet ele alınırken “Savaş esiri olarak sahip olduklarınız hariç, evli kadınlar (da size)
    haram kılındı. (Bunlar) üzerinize Allah’ın emri olarak yazılmıştır. Bunların dışında kalanlar
    ise, iffetli yaşamak ve zina etmemek şartıyla mallarınızla (mehirlerini verip) istemeniz size
    helal kılındı. Onlardan (nikâhlanıp) faydalanmanıza karşılık sabit bir hak olarak kendilerine
    mehirlerini verin. Mehir belirlendikten sonra, onunla ilgili olarak uzlaştığınız şeyler
    konusunda size günah yoktur” deniliyor. Mehir, Türkçe’de ücret anlamına geliyor.

    BAZI SAHABELERE GÖRE CAİZDİR

    Kitapta bu ayetten hareketle, “muta nikâhının en azından İslâm’ın ilk yıllarında
    uygulandığının ve içtihatlara (din adamlarının ortak görüşü) dayanılarak bazı
    mezheplere (Şia mezhebi gibi) göre halen geçerli olduğunun” altı çiziliyordu.
    Kitabın, “İhtiyaç bulunduğu için müt’a nikâhının bir müddet mubah kılındığı
    konusunda ittifak vardır” denen ilgili bölümünde “Ehl-i sünnete mensup âlimlerden
    ve özellikle sahabeden bazılarına göre müt’a nikâhı caizdir,
    onu Hz. Peygamber değil ikinci halife yasaklamıştır.

    MUTA NİKAHI KILINACAK ŞARTLAR

    İmami Şiilere göre ihtiyaç ve zaruret şartı bulunmaksızın müt’a nikâhı caizdir.
    Sonuç olarak yolculukta ve savaşta kişinin eşinden ayrı düştüğü zamanlarda
    olduğu gibi ‘hadislerdeki yasaklama süresini geciktirmeyi gerektiren’ zaruretler
    bulunduğunda bu nikâh caizdir” ifadesi yer alıyordu. Ancak DİB tarafından
    yayımlanan bu tefsire muhafazakâr kesimden tepkiler gelmeye başlayınca,
    kitabın 2006 ve 2007’de yayımlanan ikinci ve üçüncü baskılarında muta ile
    ilgili bölüm çıkarıldı.

    Hatta kamuoyuna yönelik herhangi bir düzeltme yazısı olmaksızın, ilk baskının
    tam aksi yönde bir yoruma yer verildi. Üçüncü baskının 45’inci sayfasındaysa
    artık şunlar yazıyor: “Şiilerin Caferi kolunda halen uygulanan bir nikâhın, yani
    belli bir süre ile sınırlı evlenmenin adı da müt’a nikâhıdır. İslam’ın ilk yıllarında
    dönemin şartlarına göre ihtiyaç bulunduğu için müt’a nikâhının bir müddet mubah
    kılındığı konusunda ittifak vardır. Ehl-i Sünnet âlimleri büyük çoğunlukla bu nikâhın
    ebedî olarak yasaklandığı hükmünü benimsemişlerdir.”

    MUTA NEDİR?

    Pek çok dini kaynakla birlikte, Türkiye Diyanet Vakfı tarafından yayınlanan
    “İslam Ansiklopedisi”nde İbrahim Dönmez tarafından hazırlanan, mutanın ele
    alındığı bölümde (sayfa 174 – 180) özetle şu yorumlara yer veriliyor: Müt’a nikâhında
    kadın ve erkek, para ve zaman konusunda anlaştıktan sonra istedikleri zaman biraraya
    gelebiliyor. Bakire bir kızla velisinin izni alınmadan müt’a yapılamıyor. Ayrıca sözlü,
    nişanlı ve evli kadınlarla müt’a da mümkün değil. Evli ya da bekar bir erkek, dul ve
    boşanmış bir kadınla anlaşmasını yaptıktan sonra dilediği zaman, aynı evde kalma
    mecburiyeti olmadan beraber olabiliyor. Müt’a nikâhlı kadın da, daimi evlilik yapmış
    bir kadın kadar kocasına karşı sorumlu kabul edilmiyor. Cinsellik dışında diğer tüm
    faaliyetlerinde daha serbest hareket edebiliyor. Süre bitiminde yeni bir müt’a evliliği
    için kadının yeni bir adet görüp ‘temizlenene’ kadar beklemesi gerekiyor. Müt’a süresince
    kadın hamile kalırsa, çocuğun nüfusu ve her türlü bakımı babaya ait.


    [Misafirler Kayıt Olmadan Link Göremezler Kayıt İçin Tıklayın !]

  2. #2
    Eski Üye luckleon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.09.2008
    Yer
    Cehennemin En Cennet Yerinde
    Mesajlar
    991
    Konular
    30
    Ramo diaynetin çok büyük bir yanlışlığını dile getirmişsin ama sanırsam bu konunun siyasetle pek bir ilgisi yok. Bence konu dini bölüme taşınsa daha doğru olur.

  3. #3
    DOLUNAY kamer28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25.02.2008
    Yer
    Rabbime hamd-ü senalar olsun,yazdırıyor ilham kalemi Elhamdülillah,yolundayım ne eyleyim alemi?
    Yaş
    34
    Mesajlar
    3.777
    Konular
    119
    bencede siyasetle alakası yok...
    mute nikahı o dönemlerde mecburi idi ..ama peygamber döneminde yasaklandı..

  4. #4
    Geçerken Uğradım
    Üyelik tarihi
    03.10.2007
    Mesajlar
    68
    Konular
    3
    garip geldi okuyunca para karşılığı cinsel birlikte olunan kişiye nikah
    bence hiçte normal değil

  5. #5
    Kıdemli Üye MG_eVİL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20.05.2008
    Yer
    Sevsenizde sevmesenizde sonuna kadar Atatürk ve fikirlerinin bekçisiyiz..
    Mesajlar
    3.519
    Konular
    562
    ................
    Konu eiffel tarafından (23.11.2008 Saat 11:53 ) değiştirilmiştir. Sebep: Bahsedilen zihniyet dinimizle değil töre ile alakalıdır , bölümümüzde siyasi sloganlara yer yok..

  6. #6
    Altın Üye
    Üyelik tarihi
    28.06.2007
    Yer
    Gönlüm uçmak dilerken semavi ülkelere;ayağım takılıyor yerdeki gölgelere
    Yaş
    29
    Mesajlar
    7.959
    Konular
    165
    konu buraya daha uygun serbest kürsü siyasi bir alan dini konuları açmak yasak en azından sırf din ile ilgili konuları açmak yasak daha dikkatli olun
    http://www.userbarlar.com/ub/data/media/7/Sampiyon.gif
    Her yerde insanlar izana hasret
    Şehirler, semalar ezana hasret
    Kâinat ilâhî düzene hasret
    Saf kozalar örülmeyi bekliyor
    Ölü dünya dirilmeyi bekliyor

  7. #7
    Forumun Kulesi eiffel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.03.2006
    Yer
    Her insan büyük bir alemdir.İnsan düşünceden ibarettir, geri kalan et ve sinirdir.
    Yaş
    35
    Mesajlar
    5.658
    Konular
    1031
    Muta Nikahı

    Muta nikahı, cahiliyet devrinden kalan bir nikah şeklidir. İslam'ın ilk yıllarında, özellikle harp zamanlarında, uzun zaman kadınlardan uzak kalan as­kerler için muta nikahına izin verilmiş, Hayber savaşına kadar mübah olan bu mu­vakkat nikah Peygamberimizin sünnetiyle yasaklanıp haram kılınmıştır.

    Muta nikahı ücret karşılığında belli bir vakit için kadınla evlenmektir. Muta'nın en az müddeti bir cinsel ilişki geçecek zaman parçasıdır. En çok ise 99 senedir.(1) ,

    Erkek kadına hitaben "Beni beş aylık bir zaman için mutalandır." veya "Şu kadar para karşılığında seninle mutalandım." deyip kadın da kabul ederse muta olur. Halk dilinde 'acem nikahı' denen bu iş fuhuştan başka bir şey değildir. Allah Rasulu kesin olarak bunu yasaklamıştır. Ashab'dan, tabiinden ve müçtehitlerden, bu tür nikahı kabul eden kimse yoktur. (2) Böyle bir akit ne kadını helal kılar, ne boşama, hükmüne kapı açar, ne zihar, ne de mirasdan yararlanma hakkını verir.

    Muta nikahı ile evlenen kadın erkeğe, erkekte kadına varis olamaz (3). Muta nikahının müddetinin az veya çok olması arasında hiçbir fark yoktur. An­cak,"kıyamet kopuncaya kadar, Deccal çıkıncaya kadar seni nikahlıyorum" şeklin­de bir ifade kullanılırsa muvakkatlık şartı da hükümsüz kalır, nikahın diğer şartlarını da yerine getirirse nikah sahih olur. (4) Çünkü o zamana kadar yaşamaları imkansızdır.

    Hz.Ali (r.a.)'dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte Allah Rasulu şöyle buyuru­yor. Hz.Ali (r.a.) İbn-i Abbas (r.a.) ya şöyle demişti.

    "Rasullullah (s.a.v.) muta nikahından ve ehil eşeklerin etlerini yemekten Hayber'in fetih günü bizleri men'et­ti. (5)

    Rasullullah Evtas (Mekke fethi) yılında muta nikahına üç defa ruhsat vermiş, sonra yasaklamıştı.(6)
    Allah Rasulu buyuruyor:

    "Ey insanlar, ben muta ni­kahı ile kadınlardan faydalanmanız için izin vermiştim. Şüphe yok ki Allah, kıya­mete kadar bunu muhakkak haram kılmıştır. Kimin yanında bunlardan bir kadın varsa hemen onu serbest bıraksın, onlara verdiği şeylerden hiçbir şeyi geri almasın." (7)

    Dört mezhebe göre böyle bir akit yapmak batıldır. Şiiler ve rafiziler hariç bütün İslam alimleri bu nikahın haram olduğunu kabul etmişlerdir. (8) Hatta Şia'nın önemli kollarından biri olan Zeydiye bile muta nikahının batıl olduğuna inanır ve bu konuda Hanefi alimleri ile hareket eder.


    Ehli sünnet mezheplerinin delilleri Kur'an ve sünnettir.


    1.Kur'andaki nikah, boşanma; iddet ve miras hakkındaki hükümler bu tür evlilikle ilgili değildir. Dolayısıyla bu evlenme şekli diğer evlenme şekilleri gibi batıldır. Şiiler muta nikahına Nisa suresinin 24.ayetini delil getiriyorlar. Ayet şöyle:"Onlardan hangisiyle evlenip temas etseniz ücretlerini (mehirlerini) takdir edildiği şekilde veriniz."(9) Büyük müfessir İbn-i Cerir-i Taberi bu ayeti tefsir ederken diyor ki, ayetin manası "Onlardan hangisi ile evlenirseniz mehrini veriniz demektir. Çünkü muta peygamberimizin sünnetiyle ebediyen yasaklanmıştır. İbn-i Veki babasından oda dedesi Sebreden rivayet ediyor:

    Rasullullah "Bu kadınlardan faydalanın buyurmuştur."Bu faydalanma ifadesi Rasullullah zamanında evlenmek manasına geliyordu.(10) Dolayısıyla ayet-i celile de geçen bu "İstemta'tum" yani faydalanma, evlenme manasına "ucur" yani ücret kelimesi ise mehir anlamına gelir: (11)

    2.Hadis-i şerifler bu şekil nikahın haram kılındığını açıkça belirtmişlerdir. (12) Muhammed bin Hanefiyye Hz.Ali'den rivayet ediyor; Hayber günü Rasullullah’ın tellalı şöyle bağırdı:" Dikkat edin Allah ve Rasulu sizi muvakkat nikahtan menediyorlar." (13)

    Hadislerin çoğu Hz.Ali'den rivayet olunduğu halde Hz.Ali'ye bağlılık iddiasında bulunan şia ve rafızilerin bu nikahı yürürlükte tutması ilim ve akılla bağdaştırılacak şey değildir ..

    Kaynak: Kaynaklarıyla Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN, Sayfa 277-278, Gonca Yayınevi, İstanbul 1993, (1) İslam ve Osmanlı Hukukunda Evlenme:36
    (2) Fethu'l Kadir: 2/384
    (3) Fetava-i Kadıhan :1/330 (Hindiyye kenan)
    (4) Fetava-i Hindiyye:I/330
    (5) Buhari:6/129 Nesai:2190 Müslim:4/134
    (6) Müslim:4/131
    (7) el-Hidaye:1/I95
    (8) el-Mebsul:5/152 Fethu'l Kadir:21384 Bidayetü'l Müctehit:2/43
    (9) Nisa Suresi:24 (96) Tefsir-i Taberi:5130
    (10) Tefsir-i Taberi:5/30
    (11) Tefsir-i Taberi:5/30
    (12) Buharı:6/129 Muslim:41132 (99) EI-Mebsut 5/153
    (13) El-Mebsut 5/153

    Bir kalbim var ki benim sevdiğimden burkulur,
    Kahredenden ziyade sevilenden korkulur.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yukarı Çık
RSS RSS 2.0 XML MAP HTML
5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz.

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1