HHportal Reklam Vermek İçin: admin@hhportal.com

Etiketlenen üyelerin listesi

+ Yeni Konu aç
6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: ''Allah Rahmet Eylesin'' duası kimlere söylenir kimlere söylenemez

  1. #1
    Banned İηvictus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02.06.2007
    Mesajlar
    3.494
    Konular
    972

    ''Allah Rahmet Eylesin'' duası kimlere söylenir kimlere söylenemez

    "Allah Rahmet Eylesin" duası Kimlere söylenir Kimlere söylenemez?




    Kafirlere Allah razı olsun veya Allah rahmet etsin demek caiz değildir. Genel bir ifade kullanıldığı zaman müslümanları niyet ederek söylemek gerekir. Ayrıca kişinin kafir olduğunu bilmeden rahmet dilemek ve dua etmek kişiyi mesul etmez.

    Kafirlere dua etmek caiz değildir. Çünkü onlar küfürleriyle Allahı inkar etmektedirler. Ancak tüm müminler için hayır duada bulunulabilir. Hayatta bulunan kafirlerin hidayet bulmaları için dua etmek caizdir.

    Rasulullah Efendimiz küfür üzere ölen bir yakını için "Eğer Allah yasaklamazsa ona mağfiret dileyecegim"(bk. Kurtubî, VNI/272) deyince şu âyet-i kerime nazil oldu: "Cehennemlik oldukları anlaşıldıktan sonra akraba dahi olsalar, müşrikler için mağfiret dilemek Peygambere ve mü'minlere yaraşmaz" (Tevbe (9) 113). Münafıklardan Abdullah b. Ubey b. Selül'ün cenaze namazını Rasulüllah Efendimiz kıldırmıştı. (Kurtubî, VNI/218) (O münafıkları tanıdığı halde, siyaseten davranışta onları mü'minlerden ayırmıyordu). Bu konuda da şu âyeti kerime geldi: "Onlardan ölen kimsenin namazını sakın kılma! Mezarı başında da durma. Çünkü onlar Allah'ı ve Rasulünü inkâr ettiler, fasık olarak öldüler" (Tevbe (9) 84). Şu ayetin de aynı konu ile alâkalı olarak geldiği söylenir:

    "Onlara ister bağışlanma dile, ister dileme, farketmez. Onlara yetmiş defa bağışlanma dilesen de Allah onları asla bağışlamayacaktır. Bu, onların Allah'ı ve Rasulünü inkâr etmesinden ötürüdür. Allah fasıklar güruhuna hidayet vermez" (Tevbe (9) 80)

    Bu naslar karşısında, özellikle Malikî Imam Karafi meseleyi bütün detayı ile ele almış ve özet olarak: "Kafirin bağışlanması için dua etmek küfürdür (dua eden kâfir olur). Çünkü, Kur'ân'ı Kerim birçok âyetle müşrikleri Allah'ın bağışlamayacağını, kâfirlerin Cehennem'de ebedî kalacağını kesinkes haber verdikten sonra böyle bir şey istemek, Allah'ı yalanlamak ve sanki'(Ya Rab! Sen öyle diyorsun ama bağışlasan daha iyi edersin) demek olur. Bu da küfürdür. Tüm mü'minlerin bağışlanmasını istemek de haramdır. Çünkü günahkâr mü'minlerin Cehennem'de, bir süre için de olsa, kalacakları sahih hadislerle bildirilmektedir.(Bu konuda geniş bilgi için bk. Karafi, el-Furük, IV/259 vd.)

    Bu görüş Hanefilerce biraz ağır bulunur ve "kâfirin bağışlanması için dua etmek küfürdür, tüm mü'minlerin bütün günahlarının bağışlanması için dua etmek ise haram değildir" denir. Ibn Âbidîn buna açıklık getirirken der ki: "Mesele şuradan kaynaklanıyor: Allah'ın va'dinden dönmeyeceğini kendi kelâmıyla biliyoruz.

    Ama acaba vâdinden (azab edeceği sözünden ve tehdidinden) de dönmez mi? Işte Karafi ve onu izleyenler, Allah'ın va'di gibi vâdinden de dönmeyeceğini düşünerek, eğer Allah kâfirleri Cehennem'e koyacağını ve onların orada ebedî kalacağını bildiriyorsa bunun aksini istemek Allah'ı isabetsizlikle suçlamak ve onu tekzib olur, bu ise küfürdür diye düşünmüşlerdir.

    Hanefi Ibn Emîr el Hâcda (Vefatı 879 (1474) bk. Mu'cemu'1-müellifin, XI/274) kâfire dua konusunda onlar gibi düşünmüş tüm mü'minlere dua konusunda biraz daha müsamahalı davranmıştır. Doğrusu da budur.(bk. Ibn Abidin (Âmira), I/351, (Mısır), I/523)
    Buna göre kâfir olarak ölen birisi için dua etmek küfürdür. Ancak küfrü açık (bevâh) olmayanlara günahlarıyla küfür damgası vurup onları mü'min saymamak da bizim hakkımız değildir. Meselâ Allah'ın birliğine, Hz. Muhammed (sav)'in peygamberligine, Kur'ân'ın bütününe inanan birisi Haccâc gibi zalim de olsa onu kâfir saymak bizim elimizde değildir. Ama bunlara olduğu gibi inanmamış, ya da bunları tahkir etmişse, onu da mü'min saymak bizim elimizde değildir.

    Mesele ölmüş gitmiş kâfirler için böyledir. Hayatta olan kâfirlerin doğru yolu bulmaları için dua etmenin ise caiz olduğu görüşü hâkimdir. Çünkü Rasulüllah Efendimiz Uhud Günü mübarek dişleri kırılıp, yüzü yaralandığında, müşrikler için: "Allah'ım kavmimi bağışla, çünkü onlar bilmiyorlar" diye dua etmişlerdi.

    Ibn Abbas da: "Mü'minler kâfir olarak ölmüş yakınlarına dua ediyorlardı. Bunu yasaklayan âyet (Tevbe 113) geldi, onlardan duayı kestiler. Ama bu âyet onların, hayatta olan kâfirlere dua etmelerini yasaklamıyordu" demiştir (Kurtubî, VNI/274).


    Ama bununla beraber; Buhari'nin nakline göre, Rasulüllah Efendimiz (sav)'in Uhud'daki bu sözü, kendi duası değildir. O bunu: "Daha önce de bir peygamber yaralanmış ve böyle demişti" tarzında söylemiştir (bk. Buharî, magazî; Müslim, cihad 103) şeklinde söyleyip kâfirin hayatta olanına dahi dua edilemeyeceği görüşünde olanlar da vardır (Kurtubî, VNI/278). Fakat böyle dahi olsa, önceki bir peygamberin sözü bizim şeriatimizde neshedilmedikçe bizim için geçerli olacağından (Allah'u alem) hayattaki bir kâfirin hidayete ermesi için dua etmekte bir mahzur olmamalıdır. Çünkü onun hidayeti bulması muhal değildir ve Allah kâfir olanların dünyada iken mü'min olamayacaklarını söylememiştir ki, bizim bunu istememiz, Allah (cc)'in olmaz, dediğinde israr etmemiz anlamına gelmiş olsun.


    Evet konuyu özetleyecek olursak Ölen kafir için arkasından af dilemek veya "Allah rahmet eylesin" demek İnsanı küfre götürecek bir harakettir.
    Fakat hayatta olan bir kafir için "Allah hidayet nasip etsin" diyerek hayır dua etmek caiz görülmüştür



    kaynak ;sorularlaislamiyet

  2. #2
    HANZALA innuendo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.04.2007
    Yer
    FİLİSTANBUL
    Mesajlar
    10.005
    Konular
    2446
    bugünlerde bu tarz bir yazıya ihtiyaç vardı sanırım sitede.
    Allah razı olsun.

  3. #3
    Altın Üye 1sc0rp!tX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.09.2006
    Yer
    ÖLmekLe Me$guL
    Yaş
    26
    Mesajlar
    18.247
    Konular
    1628
    Örnek Veriyorum ;

    En basitinden Pavorotti'nin Ölümüne "Allah RAhmet EYlesin" denmesi


    Toprağı BOL OLsun denebilir..


  4. #4
    Islambol DeRSaaDeT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02.02.2006
    Mesajlar
    6.397
    Konular
    570
    bu gerçekten dikkat edilmesi gereken noktalardan birisi toplumumuzda allahı inkar ederek ölenler için allah rahmet eylesin toprağı bol olsun diyenleri televizyonda gördüm yakınlarda
    gerçi kimin imanlı kimin imansız gittiği tam olarak bilinemez ama ömrü boyunca inkar etmiş bi kişi için aksi bir kanıtta yoksa imanlı gitti dememiz mümkün değildir...
    veya aynı şekilde ömrü boyunca iman etmiş bir kişinin öldüğünde herhangi bir inançsızlık içerisinde bulunmuş olduğuna dair bir kanıt bulunmadığı sürece imansız gitti dememiz mümkün değildir.
    iyi bir açıklama olmuş allah razı olsun

  5. #5
    Tuning Moderatör GhOsT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.01.2007
    Yer
    yok artık eyvaLLahım yürekten vuranLara..
    Yaş
    26
    Mesajlar
    6.554
    Konular
    1217
    eLine SağLık Üstad Çok GüzeL Bir Yazı Dizisi !!!

  6. #6
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    09.08.2007
    Mesajlar
    25
    Konular
    0
    Allah razı olsun hepınızden

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yukarı Çık
RSS RSS 2.0 XML MAP HTML
5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz.

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1